Pirmajā pusgadā reģionālo maršrutu autobusos pārkāpumi konstatēti 10% gadījumu
Vairāk nekā puse jeb 77% no kopējā pārkāpumu skaita ir saistīti ar biļešu tirdzniecību. Izplatītākie pārkāpumi ir, kad pasažierim vispār netiek izsniegta biļete vai tiek izsniegta nulles vērtības biļete, kā arī pieturvieta, kas norādīta biļetē, nesakrīt ar to, ko pasažieris nosaucis autobusa vadītājam. Autotransporta direkcija, veicot noslēgto līgumu uzraudzības un kontroles pasākumus, pārkāpumu gadījumā piemēro pārvadātājam līgumsodu no 40 līdz 210 eiro.
Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš norādīja, ka atsevišķu pārvadātāju apkalpotajos maršrutos pārkāpumu skaits ir palielinājies. Šogad, salīdzinot ar pagājušo gadu, kontroļu skaits ir palielināts par 30%. "Plānojam līdz gada beigām pastiprināt pārbaudes vēl vairāk, jo diemžēl, neskatoties uz to, ka uzņēmumiem tiek piemēroti līgumsodi, pārkāpumi joprojām ir. Patlaban, kad tiek pārskatīts reģionālais maršrutu tīkls, biļetes ņemšana ir īpaši svarīga, jo tādā veidā pasažieris var mums norādīt uz autobusa nepieciešamību. Ja pasažieris biļeti nepaņem, ļaujot šo naudu paturēt šoferim, tad saskaņā ar statistikas datiem konkrētā pasažiera autobusā nav bijis," uzsvēra Godiņš.
Autotransporta direkcija aicina iedzīvotājus izmantot sabiedriskā transporta pakalpojumus un paņemt biļeti par savu braucienu, atgādinot, ka statistiku par reisa pieprasījumu veido pasažieriem izsniegtais biļešu skaits. Savukārt par konstatētiem biļešu tirdzniecības pārkāpumiem pasažieri var ziņot Autotransporta direkcijas kontrolieriem jebkurā diennakts laikā, sūtot īsziņu vai zvanot pa tālruni 27776621.
Uz sarakstu