Pētījums: Latvijas kinoteātrus visbiežāk apmeklē jaunieši, kam patīk komēdijas un veselīgs uzturs
Pēc pētījuma datiem, kinoteātrus pastāvīgi jeb ne retāk kā reizi divos līdz trīs mēnešos, apmeklē 28% no visiem valsts iedzīvotājiem. Nozīmīga kinoteātru apmeklētāju daļa (26%) respondentu aptaujā norādīja, ka viņi vienmēr izvēlas veselīgu pārtiku.
"Šādas tendences var būt interesantas ne vien kinoteātru operatoriem, kuri saviem klientiem piedāvā plašu uzkodu un dzērienu izvēli, bet arī reklāmas pasūtītājiem, īpaši tāpēc, ka kinoreklāmas apjomi pēdējos gados strauji pieaug," norādīja kompānijas "Nielsen" vadītāja Baltijas valstīs Ilona Lepa.
Saskaņā ar aptaujas datiem, 38% valsts iedzīvotāju filmas uz lielajiem ekrāniem skatās tikai paretam, bet 32% kinozālēs iegriežas retāk nekā reizi gadā vai neiegriežas vispār.
Vislielākās atšķirības vērojamas starp dažādu vecuma grupu pārstāvjiem. Piemēram, kinoteātrus regulāri apmeklē 48% Latvijas studentu un tikai 10% pensionāru.
Visvairāk aizrautīgu kinoteātru apmeklētāju dzīvo Daugavpilī - uz kino regulāri iet 46% iedzīvotāju. Ne retāk kā reizi divos līdz trīs mēnešos kino apmeklē 37% rīdzinieku, 34% liepājnieku un 28% Jūrmalas iedzīvotāju. Citās pilsētās kinoteātrus pastāvīgi apmeklē 22% iedzīvotāju.
Vērtējot skatītāju simpātijas, nepārspējamas ir komēdijas, kuru seansus apmeklē 55% skatītāju, bet tikai nedaudz atpaliek piedzīvojumu filmas, kuras interesē 53% skatītāju. Pēc reprezentatīvās aptaujas datiem, vissmagāk ar auditorijas sapulcināšanu veicas zinātniskās fantastikas filmām - to seansus apmeklē 9% skatītāju.
Starp kinoteātrus apmeklējošiem vīriešiem vispopulārākās ir piedzīvojumu filmas (59%), komēdijas (56%) un asa sižeta filmas (42%). Savukārt sievietes visvairāk izvēlas komēdijas (53%), piedzīvojumu filmas (47%), kā arī romantiskas filmas un romantiskas komēdijas (41%).
Reprezentatīvais viedokļu pētījums veikts jūlijā, aptaujājot 1607 Latvijas iedzīvotājus.
Uz sarakstu