Pētījums: Dabaszinātņu jomā Latvijas skolēnu sasniegumi ir viduvēji
Latvijas skolēnu sasniegumi dabaszinātnēs vidēji vērtējami ar 490 punktiem, savukārt vidēji OECD skolēni sasnieguši 493 punktus.
Pētījums liecina, ka Latvijas skolēnu sasniegumi dabaszinātnēs ir ievērojami zemāki (par 45 punktiem) par kaimiņvalsts - Igaunijas (533 punkti) - skolēnu sasniegumiem. Krievijas skolēnu sasniegumi dabaszinātnēs ir nedaudz zemāki (484 punkti) nekā Latvijā, savukārt Lietuvā sasniegumi ir vēl zemāki - 472 punkti.
Latvija atrodas tuvu OECD valstu rezultātu vidējo izmaiņu vērtībai, kas nozīmē, ka arī Latvijas skolēnu sasniegumi nav būtiski mainījušies kopš 2006.gada. Latvijai šis vidējais rezultāts pieaudzis vien par 1,1 punktu, un līdzīga situācija ir arī citās valstīs, piemēram, Igaunijā - par 2,2 punktiem.
Augsto sasniegumu grupā pirmā valsts ir Singapūra, kuras skolēnu vidējie sasniegumi ir nozīmīgi augstāki par OECD vidējo līmeni, vidēji iegūstot 555 punktus (OECD vidēji - 493 punkti). Singapūrai seko Japāna, Igaunija, Taivāna, Somija.
Pētījumā uzsvērts, ka skolēnu sasniegumus dabaszinātnēs, tāpat kā citās satura jomās, var raksturot divējādi - punktos un kompetences līmeņos Vērtējot punktos, tiek lietota skala, kurā visu OECD valstu vidējie sasniegumi 2006.gada pētījumā bija 498 punkti ar sadalījuma standartnovirzi 95 punkti. Šī gada PISA pētījumā OECD valstu vidējie sasniegumi dabaszinātnēs šajā pašā skalā ir 493 punkti ar sadalījuma standartnovirzi 94 punkti. Savukārt kompetences līmeņi raksturo skolēnu sasniegumus saturiski - ko skolēns var paveikt, ja viņa sasniegumi testā atbilst konkrētam līmenim. Dabaszinātņu kompetencei tika izdalīti septiņi līmeņi - augstākais ir sestais līmenis, bet zemākie 1.a un 1.b līmenis.
Uz sarakstu