Noslēdzies "Pasažieru vilciena" dīzeļvilcienu modernizācijas projekts
Viņš norādīja, ka dīzeļvilcienu modernizācijas projekta kopējās izmaksas sasniedza nepilnus 22 miljonus eiro, no kuriem gandrīz deviņi miljoni bija Eiropas Kohēzijas fonda līdzfinansējums un 1,5 miljoni eiro - valsts līdzfinansējums. "Pasažieru vilciena" ieguldījums modernizācijas projektā pārsniedza 11,6 miljonus eiro, savukārt modernizāciju veikušajiem ražotājiem par termiņu kavējumiem piemēroti līgumsodi 2,2 miljonu eiro apmērā, attiecīgi samazinot "Pasažieru vilciena" ieguldījumus.
Pēc Ālera paustā, no šodienas "Pasažieru vilciens" klientiem varēs piedāvāt sešus mūsdienīgus, ES vides aizsardzības prasībām atbilstošus dīzeļvilcienus. Tie ir aprīkoti ar klimata kontroles iekārtām, kā arī iekāpšanas sistēmām, kas nodrošina ērtu iekāpšanu cilvēkiem ar kustību traucējumiem. Arī sanitārās telpas ir piemērotas cilvēkiem ar kustību traucējumiem un ir aprīkotas arī ar zīdaiņu pārtinamajiem galdiņiem. Tāpat vilcienos ir ērtākas un plašākas sēdvietas, paaugstināta komforta klases vagons ar papildu ērtībām, mūsdienīga informācijas sistēma, kā arī visos vagonos pieejams bezvadu internets.
Satiksmes ministrs Uldis Augulis atzīmēja, ka ir izdarīts viss iespējamais darbs, lai noteiktajā termiņā pabeigtu sešu paredzēto dīzeļvilcienu modernizāciju. "Projekta laikā uzņēmums bija spiests veikt virkni neplānotu papildu darbību, lai šajā situācijā ar esošajiem resursiem sasniegtu iespējami labākos rezultātus. Kā zinām, modernizācijas projekta sagatavošanās fāzē netika pilnvērtīgi izvērtēti visi iespējamie riski, kurus bija jāatrisina. Rezultātā tomēr ir izdevies saglabāt lielāko daļu ES līdzfinansējuma," pauda ministrs.
Aģentūra LETA jau rakstīja, ka attiecīgā projekta termiņi vairākkārt pārcelti un pazaudēta daļa ES līdzfinansējuma.
Laikraksts "Diena" iepriekš informēja, ka Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvalde sākusi resorisko pārbaudi par "Pasažieru vilciena" 22 miljonus eiro vērto sešu dīzeļvilcienu sastāvu modernizācijas projektu.
Uz sarakstu