Nākammēnes valdībā nonāks sabiedriskā transporta maršrutu tīkla optimizācijas koncepcija
LLPA pārstāvis Jānis Cunskis aģentūru LETA informēja, ka Linkaits tikšanās laikā izklāstījis savu un SM skatījumu par iecerētajām izmaiņām sabiedriskā transporta maršrutu tīkla optimizācijā - turpmāk tā "mugurkauls" būšot dzelzceļš, bet starppilsētu autobusi nodrošinās pārvadājumus maršrutos, kur dzelzceļa satiksme nav pieejama.
Linkaits norādījis, ka šobrīd autobusi daudzviet dublē dzelzceļa maršrutus, tādējādi nenodrošinot racionālu budžeta līdzekļu izmantošanu, jo valsts vienā maršrutā dotē pārvadājumus gan dzelzceļam, gan autobusu satiksmei.
Ņemot vērā, ka SM prioritāte ir elektrovilcienu satiksmes attīstība, ministrs pauda cerību par ieilgušā elektrovilcienu iepirkuma sekmīgu noslēgumu. Tāpat Linkaits informēja LLPA pārstāvjus par "Rail Baltica" projekta norisi, paužot cerību, ka izdosies to pabeigt noteiktajā termiņā - 2026.gadā.
Kā svarīgu uzdevums ministrs tikšanās laikā uzsvēris dzelzceļa elektrifikācijas projektu maršrutā Rīga-Daugavpils, kā arī tā otrajā kārtā plānoto dzelzceļa līnijas Krustpils-Rēzekne elektrifikāciju.
Autoceļu uzturēšanas jomā SM plāno atvērt tirgu privātajiem komersantiem, taču Linkaits LLPA pārstāvjiem norādīja, ka tas tiks darīts, ņemot vērā Igaunijā pieļautās kļūdas. Ministrs uzsvēra, ka jaunā valdība "mantojumā" saņēmusi nelielu budžets autoceļu tīkla uzturēšanai kārtībā, tāpēc tiek apsvērtas iespējas nodrošināt ārējo finansējumu, neizmantojot valsts budžeta līdzekļus.
Kā finansējuma avotu Linkaits minēja arī privāto uzņēmēju līdzekļus, izmantojot publiskās un privātās partnerības instrumentu, kā tas jau notiek Ķekavas apvedceļa projektā.
Tikšanās laikā LLPA biedri tika informēti arī par virkni citu SM uzsākto darbu, piemēram, par jauna taksometru nozares regulējuma izstrādi un ostu pārvaldības modeļa pārskatīšanu. Tika pārrunātas arī citas ministrijas darbības prioritātes, kas premjerministra Krišjāņa Kariņa (JV) valdības deklarācijā.
Uz sarakstu