Meklēs Latvijas izcilākos eksportējošos uzņēmumus
Riska apdrošinātāju kompānija "Coface Latvija" sadarbībā ar kustību "The Red Jackets" ir sākusi jauno pētījuma ciklu, lai šī gada rudenī apbalvotu nākamos 25 uzņēmumus ar titulu "The Red Jackets", savukārt desmit jaunajiem eksportētājiem piešķirtu uzlecošās zvaigznes titulu, aģentūru LETA informēja "The Red Jackets" pārstāvji.Kustība plāno līdz 2018.gadam pasniegt 100 izcilības apbalvojumu 100 Latvijas eksportētājiem.
Šogad pētījums ir sākts, par pamatu ņemot 2014.gada eksporta datus, analizējot uzņēmumus, kas ir eksportējuši par vairāk nekā vienu miljonu eiro. Pētījumā ar daudzpakāpju metodēm tiek analizēta zīmolu piemērotība ārējiem tirgiem, finanšu rādītāji un uzticamība. Pētījumu veic eksporta konsultāciju uzņēmums "GatewayBaltic", iesaistot gan finanšu konsultāciju uzņēmumu "BDO", gan "Coface Latvija". Savukārt to, kuri no 100 izcilākajiem eksportētājiem saņems "The Red Jackets" izcilības apbalvojumu, noteiks žūrija, kurā ir pārstāvji no valstiskā, nevalstiskā un privātā sektora.
Uzlecošās zvaigznes jeb "Rising Stars" tiks noskaidrotas atklāta konkursa veidā, kurā jaunajiem eksportētājiem būs klātienē sevi jāprezentē žūrijai un jāpierāda, ka viņi tuvāko gadu laikā sasniegs izcilus rezultātus eksportā. Pētījuma rezultāti būs zināmi rudenī, un 22.oktobrī eksporta izcilības konferences laikā "The Red Jackets" kustība apbalvos nākamos Latvijas izcilākos eksportētājus un uzlecošās zvaigznes.
"The Red Jackets" dibinātāja Inese Andersone uzsvēra, ka Latvijas eksporta zīmoli un uzlecošās zvaigznes ir tie, kas veido Latvijas tēlu un kustības uzdevums ir tos izcelt ne tikai kā Latvijas ekonomikas veiksmes stāstus, bet arī kā labas prakses piemērus citiem Latvijas uzņēmumiem.
"The Red Jackets" kustību atbalsta "BaltCap", "Altum", "Latvijas Zaļais punkts", "Varul" un "BDO", tāpat partneru vidū ir Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera, Latvijas Darba devēju konfederācija, Ārlietu ministrija, Latvijas Institūts, "SSE Riga", "GatewayBaltic", "DDB", zīmolu ligzda "Matka", "Big Event", "Coface", žurnāls "Kapitāls" un nacionālā informācijas aģentūra LETA.
2013.gada jūlijā kustība "The Red Jackets" nosauca 25 labākos Latvijas zīmolus, kas izpelnījušies titulu "The Red Jackets".
Titulu izpelnījās "airBaltic", "Biosan", "DEAC", "Dobeles dzirnavnieks", "Evopipes", "Grindeks", "Hanzas elektronika", "Latvijas balzams", "Latvijas Dzelzceļš", "Latvijas Finieris", "Lauma Fabrics", "Livonia Print", "Madara Cosmetics", "New Rosme", "NP Foods", "PAA", "PET Baltija", "Primekss", "SAF Tehnika", "Stenders", "Tilde", "UPB", "Valmieras Stikla šķiedra" un "Valpro".
Starp 11 "Rising Stars" (uzlecošās zvaigznes) titula ieguvējiem jeb zīmoliem ar eksporta potenciālu bija florbola vārtsargu inventāra izstrādātājs un ražotājs "Blindsave", galda spēļu izstrādātājs "Brain Games", bērnu dizaina mēbeļu ražotājs "Kukuu", sojas vaska sveču ražotājs "Mumio Candela", foto somu ražotājs "Pompidoo", IT risinājumu izstrādātājs "Cube systems", "Positivus" festivāls, konfekšu ražotājs "Pure Chocolate", eksotisko galvassegu uzņēmums "Utha", telemetrijas ierīču kompānija "Vendon" un ogu audzētājs un pārstrādātājs "Very Berry". Uz sarakstu