Kononovs: "Latvijas autoceļu uzturētājs" gatavs ziemas sezonai
"Varu apliecināt, ka ziemai esam gatavi un gadījuma apledojumus, kas notiek līdz 1.novembrim, kontrolējam jau tagad. Diemžēl Latvijas grants ceļi gan ziemai nav gatavi, tāpēc ka ceļu segums vēl nav sasalis. Līdz ar to gadījumā, ja turpināsies snigšana uz nesasalušiem grants ceļiem, var iestāties šķīdonis," skaidroja Kononovs.
Pagājušajā nedēļā uz vairākiem tiltiem LAU veica kaisīšanas darbus ar pretslīdes materiāliem, jo rīta stundās veidojās tā sauktais melnais ledus. Savukārt šonedēļ Vidzemes un Latgales pusē uzņēmums jau strādāja ziemas režīmā - gan kaisīja, gan šķūrēja autoceļus, jo daudzviet izveidojās sniega sega.
Pēc 1.novembra LAU strādās četri reģionālie dežuranti un 26 nodaļu dežuranti. "Mums ir sagatavoti sāls krājumi, sāls-smilts maisījuma krājumi. Iepirkums ir noslēdzies, noliktavas ir pilnas - kopumā iepirkti aptuveni 70 tūkstoši tonnu. Līgums par sāls piegādi tika noslēgts pirms pusotra gada uz trim gadiem," piebilda LAU vadītājs.
Pagājušajā ziemas sezonā autoceļu uzturēšanai tika izlietoti 20 miljoni eiro, savukārt tas, cik naudas būs nepieciešams šogad, ir atkarīgs no laika apstākļiem. "Jebkurā gadījumā ziemas periodā mēs veicam uzturēšanas darbus arī tad, ja tiek pārsniegts piešķirtais finansējums, jo vēlāk šos līdzekļus valdība kompensē," norādīja Kononovs.
Finansējuma izlietojumu nosaka Ministru kabineta noteikumi un Satiksmes ministrijas rīkojumi. "Noteikumi reglamentē, ka mainīgos laika apstākļos uz ceļa nevar būt vairāk par trim centimetriem (cm) sniega uz A uzturēšanas klases ceļiem, bet tas, cik reizes diennaktī būs šie trīs cm, ir atkarīgs tikai no laika apstākļiem. Ja ir sniegotas ziemas, tad šie naudas tēriņi var būt ļoti lieli. Iepriekšējās ziemas mūs ir lutinājušas, tāpēc ka sniega praktiski nebija," pauda uzņēmuma valdes priekšsēdētājs.
"Mēs kā sabiedrība diemžēl vēl neesam līdz galam sapratuši, ka ceļu uzturēšana ziemā ir ļoti dārga. LAU aicinājums būtu braukt prātīgāk, rēķinoties ar to, ka ir ziema un sniegs un var būt arī apledojums, kuru nav iespējams novērst zibenīgi. Ja ziemas sezonā līdzekļus izlietotu lietderīgāk, tad vairāk naudas paliktu, piemēram, grants ceļu sakārtošanai un dubultās virsmas apstrādei, lai braukšana vasarā būtu komfortabla un patīkama," turpināja Kononovs.
Autoceļu uzturēšanai ziemas sezonā LAU ir paredzētas 650 tehnikas vienības.
Uz sarakstu