BATL aicina Vējoni neizsludināt akcīzes nodokļa likmes dīzeļdegvielai paaugstinošos likuma grozījumus
"Akcīzes nodokļa palielinājums notiek brīdī, kad jau tā dramatiski krītas pārvadājamo tranzītkravu apmērs no Krievijas, Baltkrievijas un citām NVS valstīm. Ņemot vērā, ka dīzeļdegvielas cena veido ļoti būtisku dzelzceļa pārvadājumu izmaksu komponenti, līdz pat 30% no cenas, nodokļa likmju paaugstināšana degvielai nozīmē vēl lielāku Latvijas transporta un loģistikas nozares, tajā skaitā arī tranzīta konkurētspējas zudumu. Tranzīta koridora izmaksu sadārdzināšana var katastrofāli ietekmēt kā mūsu ostu, tā arī Latvijas dzelzceļa konkurētspēju globālajā pārvadājumu tirgū," pauda Antāne.
Pēc viņas teiktā, katra tonna kravu, kas tiek vesta cauri Latvijai, valsts ekonomikā ienes apmēram 15 eiro, kopumā transporta un loģistikas nozare Latvijas tautsaimniecībā gadā ienes vairāk kā vienu miljardu eiro.
"Līdz galam neizsvērtais lēmums par akcīzes likmju paaugstināšanu degvielai, draud ar šī pienesuma ievērojamu samazināšanos, kā arī ar gadiem ilgi veidoto tirdzniecības ceļu zaudējumu. Tās kravas, kuras pa Latvijas dzelzceļu tiek vestas uz Latvijas lielajām ostām, pēc izmaksu sadārdzināšanās, visticamāk, tiks novirzītas uz mūsu kaimiņvalstu ostām - Klaipēdu un Tallinu. Ar šādiem lēmumiem mēs palīdzam celt kaimiņvalstu ekonomiku, bet gremdējam paši savējo," piebilda biedrības vadītāja.
BATL pārstāv vairākus Ventspils brīvostā strādājošus tranzīta un loģistikas nozares uzņēmumus - AS "Ventbunkers", AS "Ventspils tirdzniecības osta", AS "Kālija parks", AS "Latvijas naftas tranzīts", SIA "Noord Natie Ventspils Terminals", AS "PKL Flote", SIA "Ostas flote", SIA "Mineral-Trans-Serviss", AS "Baltic Coal Terminal", SIA "Seastar" un AS "Baltijas ekspresis".
Uz sarakstu