Ansis Klintsons apņēmies apceļot vismaz daļu no dzelzsceļa spēles objektiem
Kā stāsta Ansis, ceļu Rīga-Bulduri turp un atpakaļ viņš mērojis četrus gadus, ik darba dienu apmeklējot Bulduru Dārzkopības tehnikumu. Vilcienā paspēts gan izpildīt mājasdarbus un palasīt kādu labu grāmatu, gan atpūsties un papļāpāt ar draugiem.
Pirmais pieturas punkts - Rīgas Pasažieru stacija
Vai zināji, ka vēl piecdesmito gadu beigās sliežu ceļi Rīgā atradās pilsētas ielu līmenī? Tikai līdz ar jaunās Rīgas pasažieru stacijas ēkas izbūvi tie pārcelti stacijas augšējā līmenī. Jaunā stacijas ēka tika atklāta 1960.gada 20.jūlijā.
Otrais pieturas punkts - Torņakalna stacija
Pēc Rīgas-Bolderājas dzelzceļa atklāšanas 1873.gadā šis 1868.gadā atvērtais Rīgas-Jelgavas dzelzceļa pieturas punkts pārtapa par staciju, un tās nozīme strauji pieauga. Pēc Pirmā pasaules kara līdz ar divu dažādu sliežu platumu ieviešanu vilcienu kustības regulēšana Torņakalna stacijā kļuva vēl sarežģītāka. 1930.gadā šeit tika ierīkota tobrīd Eiropā modernākā pārmiju un signālu elektriskā centralizācija, un tika iekārtots speciāls postenis tās apkalpošanai.
Trešais pieturas punkts - Zasulauka stacija
Zasenhofa kā galvenā Rīgas-Bolderājas dzelzceļa stacija oficiāli tika atvērta 1873.gada 1.janvārī. Aktīva rosība stacijā gan sākās tikai pēc Rīgas-Tukuma dzelzceļa izbūves 1877.gadā. Vecā Zasulauka stacijas koka konstrukcijas ēka ātri kļuva par šauru, un 1912.gadā te izbūvēja jaunu un plašu mūra stacijas ēku, kas joprojām kalpo dzelzceļa un vilcienu pasažieru vajadzībām.
Ceturtais pieturas punkts - Babītes stacija
Platforma "Pūpe" Piņķu un Pūpes kroga iedzīvotāju apkalpošanai atvērta līdz ar Rīgas-Tukuma dzelzceļa izbūvi 1877.gadā. 1926.gadā pēc arhitekta Pētera Federa projekta Babītē izbūvēta stacijas ēka, kas daļēji nopostīta Otrā pasaules kara gados. Ēka pēc kara atjaunota, zaudējot daļu sava apjoma, tostarp dažus dekorus un tornīti. 2015.gadā veikta stacijas modernizācija, izbūvējot jaunā standarta pasažieru platformas.
Piektais pieturas punkts - Priedaines stacija
Platforma "Sosnovij" ierīkota 1909.gadā saistībā ar Priedaines kā Jūrmalas kūrorta attīstību. Tajā pašā laikā šeit izbūvēta divstāvu koka stacijas ēka. 1937.-1938.gadā tās vietā pēc būvinženieru A.Grundmaņa un J.Šarlova projekta izbūvēta jauna ēka, bet 1938.gadā pēc arhitektes L.Legzdiņas metiem izveidoti terasveidīgi apstādījumi.
Sestais pieturas punkts - Lielupes stacija
Buļļu pieturas punkts atvērts 1913.gadā Buļļu muižas sīksaimnieku, zvejnieku un atpūtnieku apkalpošanai, kā arī saistībā ar jaunu vasarnīcu rajonu attīstību. 1932.gadā stacija pārdēvēta par Lielupi. Pēc Otrā pasaules kara līdz ar Lielupes tilta atjaunošanu stacijas sliežu ceļi pārcelti tālāk no stacijas ēkas. 2015.gadā veikta stacijas modernizācija, izbūvējot jaunā standarta pasažieru platformas.
Septītais pieturas punkts - Bulduru stacija
Bilderlingshofas stacija atklāta 1877.gadā un bija pirmā pilnvērtīgā starpstacija jaunajā Rīgas (Zasulauka)-Tukuma dzelzceļā. Stacija izbūvēta Bulduru vasarnieku un pamatiedzīvotāju vajadzībām. Sākotnējā koka stacijas ēka 1947.gadā aizstāta ar pašreizējo mūra ēku (arhitekts Voldemārs Ozoliņš). Kopš 1919.gada stacijas nosaukums ir Bulduri.
Uz sarakstu