Darbības, kas nepatīk automašīnas akumulatoram
Ja reiz ir bijusi pieredze, ka aukstā rītā akumulators ir pievīlis, tad tā ir laba mācība, lai vienmēr laikus parūpētos par akumulatora veiktspēju. Tomēr bieži vien pat nevaram iedomāties, kādi paradumi akumulatoram nemaz nepatīk, jo samazina tā darbspēju un saīsina kalpošanas mūžu.
Īsi pārbraucieni
Lai auto akumulators varētu veikt pašuzlādi, tam regulāri ir nepieciešami braucieni, kur ir liels ātrums un gara distance. Ja ikdienā braukā tikai dažus kilometrus pa pilsētu ar nelielu ātrumu, tad ir tikai loģiski, ka ģenerators nevar akumulatoru pilnībā uzlādēt, kas ir nepieciešams, lai akumulators varētu strādāt ar maksimālu atdevi. Tāpēc vajadzētu padomāt, kā ik pa laikam nodrošināt automašīnai un akumulatoram garākus braucienus. Tas palīdzēs pagarināt akumulatora mūžu, kā arī ikdienā būs mazāk problēmu ar tā veiktspēju.
Reta automašīnas izmantošana
Ja automašīnai bieži ir dīkstāve, tad arī pastāv risks, ka notiek akumulatora pašizlāde. Un tajā brīdī, kad auto tiešām vēlas izmantot, var būt problēmas ar iedarbināšanu un akumulatora jaudu. Ja auto ir ilgi stāvējis, bet iedarbināšana notiek aukstā laikā, kad akumulators ir jau pašizlādējies, tad auksta motora iedarbināšana varētu arī radīt pat neatgriezeniskus akumulatora bojājumus. Ja auto izmanto reti, tad jānodrošina tam regulāra iedarbināšana un izbraucieni.
Pārmērīga patērētāju izmantošana
Katrā automašīnā ir dažādas iekārtas, kas patērē elektroenerģiju no akumulatora. Tie pārsvarā ir elektopatērētāji, kas nodrošina automašīnā komfortu – salona apgaismojums, atskaņotājs, sēdekļu apsilde, klimata kontrole, elektriskie logi un citas lietas. Jāsaprot, ka katra no šīm lietām izmanto akumulatorā esošo enerģiju. Ja regulāri un aktīvi tiek izmantoti visi šie patērētāji, kā arī tas notiek ilgstoši, tad tas tiešām var atsaukties uz akumulatora veiktspēju, tas var izlādēties, sākt radīt problēmas.
Tāpēc ir labi sekot savam paradumam izmantot dažādus elektropatērētājus automašīnā. Vai tie tiek izmantoti pēc reālas vajadzības? Vai arī varbūt tas ir tikai pieradums? Labāk nedarbināt daudzus patērētājus reizē. Tāpat arī ir jāseko, lai tad, kad auto nedarbojas, nebūtu atstāts ieslēgts apgaismojums, kas var pa dažām stundām izlādēt auto akumulatoru. Lai gan jaunajām automašīnām tā nav problēma, jo gaismas ieslēdzas un izslēdzas reizē ar auto iedarbināšanu.
Nelabvēlīgi izmantošanas apstākļi
Ko tas nozīmē? Par nelabvēlīgiem apstākļiem var uzskatīt tādus, kad autovadītājs spiests braukt ar nelielu ātrumu ilgāku laiku, kā arī tajā pašā laikā izmantot dažādus enerģijas patērētājus. Tipiska varētu būt situācija, kad ir sastrēgums, kā arī slikta redzamība no sniega, lietus, varbūt arī slikts ceļa segums, kas liek izvēlēties nelielu ātrumu. Akumulators noteikti par šādu situāciju nav priecīgs. Ja šāda situācija ir bieži, tad akumulators var tikt izlādēts pat ļoti ātri. Tieši tāpēc ziemā akumulatoram arī ir vislielākā slodze, jo ir daudz iekšēju un ārēju apgrūtinājumu. Tāpēc autovadītājiem ziemā ir vairāk jāseko akumulatora stāvoklim. Un vislabāk pirms ziemas akumulatoru arī uzlādēt, izņemot to no auto un pievienojot lādēšanas iekārtai.
Nerūpēšanās par auto tehnisko stāvokli
Automašīnā viss ir savstarpēji saistīts. Un tehniskām problēmām ir ķēdes reakcija. Ja ir dažādas problēmas, kas tiek ignorētas, tad no tā var ciest arī akumulators. Piemēram, ja ir slikts motora vispārējais stāvoklis, slikts degvielas sistēmas stāvoklis, kā arī slikts aizdedzes stāvoklis un tiek izmantota sezonai neatbilstoša degviela, tas var radīt papildu slodzi akumulatoram, veicinot tā pastiprinātu pašizlādi. Tas nozīmē, ja vēlaties, lai akumulators uzticami kalpo visu tam atvēlēto laiku, ir jārūpējas ne tikai par akumulatoru, bet arī par visu automašīnu kopumā.
Šie apstākļi, kas minēti kā nevēlami automašīnas akumulatoram, protams, ka nav pilnībā novēršami un izskaužami, jo bieži vien situācija vienkārši to prasa. Ja akumulators nestrādā labi un papildu uzlāde neko nedod, tad vienkārši tas ir jānomaina, nav vērts noņemties ar akumulatoru, kas rada problēmas. Akumulators tāpat ir detaļa, kas nav mūžīga un ātrāk vai vēlāk ir paredzēta nomaiņai. Uz sarakstu