Uzsāk īstenot projektu "Kvalitatīva iekļaujoša izglītība bērniem ar īpašām vajadzībām"

Izglītības iniciatīvu centrs uzsāk īstenot projektu "Kvalitatīva iekļaujoša izglītība bērniem ar īpašām vajadzībām". Tā ietvaros tiks rīkots semināru cikls par iekļaujošu izglītību bērniem ar īpašām vajadzībām, apmācot pedagogus, vecākus, pašvaldību un nevalstisko organizāciju pārstāvjus. Viena no projektā iesaistītajām skolām ir Valmieras Vājdzirdīgo bērnu internātpamatskola – attīstības centrs.
"Latvijas sabiedrība virzās uz iekļaujošu izglītību, bet šī virzība ir lēna, jo pietrūkst sadarbības starp dažādiem līmeņiem un jomām," norāda projekta vadītāja Kristīne Liepiņa. Projekta uzdevumi ir veicināt sadarbību starp vispārizglītojošām skolām un speciālām skolām, nodrošinot pieredzes, prasmju un zināšanu apmaiņu starp pedagogiem un izveidojot resursu centrus kvalitatīvai iekļaujošai izglītībai. Tāpat projekta laikā tiks izstrādātas iekļaujošu izglītību veicinošas rekomendācijas iesniegšanai Izglītības un zinātnes ministrijā. {baneris}
Projektā paredzēts semināru cikls divu gadu garumā. Apmācības apguvušajiem pedagogiem tiks izsniegts IZM sertifikāts. Pirmais seminārs "Izglītība sociālam taisnīgumam" notiks 20. un 21. janvārī. Apmācībās tiks izmantota praktiski pārbaudīta Nīborga metodika, kas balstīta uz mācīšanos ar vispārināšanas, abstrahēšanas un asociāciju veidošanas principiem, kā arī pielietoti citi interaktīvi mācīšanās paņēmieni. Dalībnieki iegūs prasmes individuālo nodarbību plānu sastādīšanā un zināšanas un iemaņas strādāšanai ar bērniem ar īpašām vajadzībām.
Projektā piedalīsies trīs speciālās skolas - Valmieras vājdzirdīgo bērnu internātpamatskola – attīstības centrs, Kokneses speciālā internātskola – attīstības centrs un Upesgrīvas speciālā sākumskola. Katrai no tām tiks piesaistītas divas līdz trīs vispārizglītojošās skolas. No Valmieras projektā līdzdarbosies Valmieras Pārgaujas pamatskola un Valmieras pamatskola.
Projektu atbalsta Valmieras izglītības satura centrs, Sorosa fonds – Latvija un Atvērtās sabiedrības institūts.