Grundzāles pamatskola ir iesaistījusies Erasmus+ programmas projektā

Grundzāles pamatskola ir iesaistījusies Erasmus+ programmas projektā "Bridging three generations: Timeless games and toys" ("Spēles – tilts starp trim paaudzēm"), kuru finansē Eiropas Savienība. Projekta darbības laiks 2015.gada 1.septembra līdz 2017.gada 31.augustam.
Kā pilsētas informācijas portālu Smiltene24.lv informēja projekta koordinatore Dace Kalniņa, projekta moto ir veidot tiltu starp trim paaudzēm, t.i, vecvecākiem, vecākiem un mazbērniem. Šīs tilts tiks veidots, izmantojot tradicionālas spēles un rotaļlietas. Tās būs kā instruments, lai radītu kopīgu pamatu, uz kura vecvecāki un mazbērni var uzlabot mijiedarbību savā starpā.
Projekta partnerskolas ir Haci Sabanci Ortaokulu skola Turcijā – koordinatorskola, General Secondary school Nikola Vaptsarov Bulgārijā, OGEC de Billom – Ensemble scolaire Notre Dame Francijā, State School Instituto Comprensivo Via Santi Sanvarino Itālijā, Stiftelsen International School of Bergen Norvēģijā, St.Colman’s Primary School Ziemeļīrijā, Scoala Gimnaziala Tiberiu Morariu Salva Rumānijā.
Projekta galvenie mērķi ir palīdzēt bērniem sadarboties ar vecvecākiem, lai veicinātu viņu emocionālo un sociālo attīstību un izpētīt tradicionālās spēles un rotaļlietas kopā ar vecvecākiem. Mērķi tiks realizēti, izmantojot dažādu spēļu kopīgu izspēlēšanu un izpēti, lai mazinātu plaisu stap paaudzēm.
No 25.līdz 30.oktobrim Turcijā Ankarā Haci Sabanci vidusskolā notika pirmā īsa laika mācību vizīte, kurā piedalījās visu partnerskolu skolotāji, tostarp arī Dace Kalniņa un Kristīne Sausiņa no Grundzāles pamatskolas.
Vizītes laikā skolotāji iepazinās ar partnerskolu, prezentēja savas mācību iestādes, vienojās par projekta īstenošanas plānu, balsoja par projekta logo. Skolotāji klausījās arī divas lekcijas par nemateriālo kultūras mantojumu un mācību plāna izveides kārtību un apmeklēja Turcijas izglītības apvienību.
Lai paplašinātu savu apvārsni, neiztrūkstoša mācību vizītes sastāvdaļa ir dažādu, ar projekta tēmu saistītu kultūras iestāžu apmeklēšana: Ataturka mauzolejs, Bērnu kultūras izpētes centrs, Ankaras pils, Anatolija Civilizācijas muzejs, kurā skolotājas redzēja vēstuli ķīļu rakstā, Nemateriālās kultūras mantojuma muzejs, kurā liela vieta ir atvēlēta spēlēm. Ekskursija uz Kapadokijas reģionu, lai analizētu ģeogrāfisko apstākļu ietekmi uz sociālo un kultūras dzīvi, bija elpu aizraujoša.
Visu skolu skolotāji ir iespaidu un ideju pilni un gatavi īstenot projektā paredzēto.
