Autoceļam Smiltene-Branti-Rauna tuvākajā nakotnē segumu nemainīs

Pēdējais nopietnais remonts, kad tika atjaunots autoceļa segums, pēc J.Jansona teiktā, veikts pirms vairāk nekā trīs gadiem, kad notika Vidzemes šosejas būvniecība, kad no Raunas pagrieziena tika atjaunots asfalta segums līdz viaduktam uz Gulbenes pusi. Autoceļš Smiltene – Branti – Rauna tad kalpojis kā šoseja.
Taujāts par to, vai Vidzemes reģiona Smiltenes nodaļas darbinieki ir apsekojuši šo posmu un novērtējuši tā stāvokli un iespējamo bīstamību transportlīdzekļu satiksmei, nodaļas vadītājs atbild: "Principā, tur šī satiksme nav tik liela kā uz Vidzemes šosejas, pa šo ceļu vairāk brauc vietējie iedzīvotāji, bet mēs esam šo posmu apsekojuši un, protams, tur darba ir ļoti daudz," stāsta Jansons.
Par autoceļa stāvokli savu sašutumu pauda arī aptaujātie Smiltenes un Raunas novada iedzīvotāji, kam tas ir īsākais ceļš, lai pārvietotos starp novadiem.
Smiltenes novada iedzīvotāja Baiba stāsta: "Ceļa posms Smiltene - Rauna ir ļoti bēdīgā stāvoklī. Braucot pa to ir sajūta, ka "jāstrūrē" cauri amerikāņu kalniņiem. Ja jātiek līdz Raunai vai Cēsīm pēdējos trīs gadus vienmēr braucam apkārt, caur Bērzkrogu. Lai arī tas sanāk tālāk un neizdevīgāk, bet neko darīt - vismaz automašīna netiek tik ļoti bojāta. Uzskatu, ka ir pēdējais laiks savest šo ceļa posmu kārtībā, jo tas tiek laists postā jau vairākus gadus".
Savukārt, Raunas novada iedzīvotājam Didzim brauciens pa šo ceļu uz Smilteni beidzies ar pārsistu riepu: "Ar ģimeni aizvadītajā nedēļas nogalē nolēmām aizbraukt uz Smiltenes Pienas svētkiem, bet, lai tur nokļūtu vajadzīgs traktors, bedres no vienas vietas un ļoti dziļas, dažas pat tādas, ka mašīnai ratu varētu nolauzt. Arī mums gadījās iebraukt kādā palielākā bedrē, kā rezultātā rats pušu. Ko lai saka, šis autoceļš "kliedz" pēc nopietna remonta, jo tas ir bīstams satiksmei".
Tomēr, lai arī remonts acīmredzami ir nepieciešams, ko apliecināja arī iedzīvotāji, kuru novadus šis ceļš savieno, Vidzemes reģiona Smiltenes nodaļas vadītājs norādīja, ka pirmais darbs, kas jāpaveic, esot autoceļa Smiltene – Valka asfalta seguma uzlabošana, jo šis autoceļš arī esot bēdīgā stāvoklī. Turklāt, remonts nepieciešams arī Vidzemes šosejai, kur izveidojušies iesēdumi, kas nebūt nav labi tik intensīvai satiksmei.
Savukārt, kas attiecas uz autoceļu Smiltene – Branti - Rauna, tas gluži kā katru gadu tiks uzturēts lāpot bedres. "Pirmkārt, mēs ceļus labojam tur, kur ir apdzīvotas vietas, kur ir vietējās nozīmes ceļi, lai tur būtu kārtība. Ceļš uz Raunu tiks lāpīts, jo pagaidām, ar tiem līdzekļiem, kas mums ir, ceļus var tikai uzturēt. Satiksmes ministrija naudu nevar piešķirt pat lielās Vidzemes šosejas uzlabošanai, nemaz nerunājot par šādiem vietējās nozīmes ceļiem," atklāj Jansons.