Autobraucējiem jābūt gataviem arī vasarai
Sniegam kūstot un gaisa temperatūrai pārliecinoši turoties virs nulles, pienāk arī auto riepu maiņas laiks. Pirmais vasaras riepu izvēles kritērijs – braukšanas apstākļi.
Vasaras riepu izvēle nav tik detalizēta un specifiska kā ziemas sezonā, tomēr atsevišķas nianses ir jāievēro. Vispirms, tāpat kā ziemas riepu izvēlē, jāsaprot, pa kādiem ceļiem ikdienā visvairāk tiek braukts – vai tā ir šoseja un pilsētas ceļi vai tomēr diezgan daudz sanāk braukt arī pa lauku un grants ceļiem, kas nav pārāk labā stāvoklī. Ja pamatā pārvietojamies pa pilsētu un nobrauktais attālums nav lielāks par 10 tūkstošiem km sezonā, var skatīties riepas ar smalkāku protektora rakstu. Cena gan nav pati zemākā, toties samazinātā rites pretestība ilgtermiņā palīdzēs ar šīm riepām nobraukt vairāk un pat ietaupīt degvielu. Bet, ja ikdienā pārvietojamies pa dažādiem ceļiem ar dažādu ceļa segumu, labāk izvēlēties vasaras riepas ar nedaudz rupjāku protektora rakstu. Ja ziemā visvairāk stresa autovadītājiem izraisa sniegs un ledus, tad vasarā tas ir lietus un peļķes, kas var izraisīt akvaplanēšanu vai krietni pagarināt bremzēšanas ceļu attiecībā pret sausu segumu. Riepu ražotāji ar īpašu vērību attiecas pret slapja laika apstākļiem, pielāgojot gan riepas gumijas sastāvu, gan protektora rakstu īpaši labai saķerei uz slapja ceļa.
Protams, cenai vienmēr ir nozīme. Ja budžets ļauj, priekšroku var dot Premium riepu ražotāju jaunākajiem modeļiem, kas starptautiskajos riepu testos parasti cīnās par pirmajām pozīcijām. Bet, ja īsti nevaram atļauties maksāt tik daudz par jaunākajiem riepu modeļiem, ir pieejamas citas alternatīvas. Taupīgāks pircējs var droši izvēlēties Premium ražotāju meitas kompāniju ražojumus, tomēr nepieciešams nedaudz orientēties piedāvājumā vai arī jautāt pēc palīdzības riepu speciālistam. Šādi var sanākt nedaudz ietaupīt, netaupot uz kvalitāti un drošību.
Bet – vai lētākās riepas ir labākās? Par ķīniešu ražojumiem reti dzirdam ko labu. Un ķīniešu riepas pēdējos gados ir progresējušas, tomēr kvalitātes un veiktspējas ziņā joprojām krietni atpaliek no Eiropas riepu vidējā segmenta ražojumiem. Arī cenu ziņā ietaupījums būs visai neliels, ja ņem vērā, ka, pieliekot dažus eiro jau var iegādāties labu Eiropas kvalitātes riepu. Var arī iegādāties vienkārši jau lietotas riepas – ja maciņa saturs ir pavisam ierobežots. Šajā gadījumā labāk izvēlēties Premium segmenta zīmolus ar protektora atlikumu ~5–6 mm. Ja riepas nav vecākas par 5 gadiem, arī saķeres īpašības vēl būs pieņemamas.