Smiltenes novada skolotāji papildina zināšanas "Vasaras skolā 2015"

No 12. līdz 13.augustam Smiltenes ģimnāzijā noritēja Smiltenes novada skolotāju "Vasaras skola 2015", pilsētas informācijas portālu Smiltene24.lv informēja Smiltenes novada domes sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Hofmane.
Divu dienu garumā Smiltenē zināšanas guva 115 skolotāju.
"Augusts kā rūgtens pelašķis šūpojas vējā, skurbinot un aicinot – vēl paņem, vēl baudi.. Paspēj saelpoties vasaru, piedzīvot nakti ar krītošām zvaigznēm, brist rasas pilnā zālē, bārstīt saujā sasilušas liedaga smiltis.. Augustā vasara sāk iet uz otru pusi. Vēl var dāsni saņemt saules enerģiju. Var tvert gaismu un prieku. Var uzpildīties no neredzama avota.. (A.Līvmane)", ar šādiem vārdiem Smiltenes novada skolotājus uzrunāja Izglītības pārvaldes vadītāja Gunta Grigore. Viņa Vasaras skolu uzskata par lielisku skolotāju formālās un neformālās izglītības iespēju. "Šeit skolotāji" ieguva jaunas, interesantas metodiskās zināšanas, papildinot tās ar psiholoģijas zināšanām," teic G.Grigore.
Kā atzīst Smiltenes novada izglītības pārvaldes vadītājas vietniece Alda Miķe, tieši Vasaras skolas formāts novada skolotāju tālākizglītībai izvēlēts pirmo reizi. "Skolotāju tālākizglītības Metodiskās dienas novadā ir bijušas dažādos laikos jau kopš 2012.gada. Vasaras skolas ar vadmotīvu "humānā pedagoģija" pie mums ir notikušas trīs reizes (ar norises vietu Palsmanes internātpamatskolā); tās pulcēja pedagoga Šalvas Amonšvili pieejas piekritējus no daudziem Latvijas novadiem, t.sk. mūsu skolotājus. Ideja šī gada nodarbībām meklējama vēlmē atbalstīt skolotāju tālākizglītību un kā profesionālo, tā vispārcilvēcisko pilnveidi un "bateriju uzlādēšanu". Dalībnieku izvērtējumu anketu ieraksti liecina, ka šāda vasaras skola ir patīkama un lietderīga, lai noskaņotos jaunajam darba cēlienam, satiktos ar kolēģiem un dalītos iespaidos", atklāj A.Miķe.
Pirmajā Vasaras skolas dienā skolotāji piedalījās lekcijās par tradīcijām un jaunradi, latvisku pieeju, veidojot mācību materiālus piecgadīgo un sešgadīgo bērnu sagatavošanai skolai, kā arī par skolu un tās bioenerģētiku.
Otrajā Vasaras skolas dienā skolotājiem bija iespēja izvēlēties starp astoņām dažādām meistarklasēm, kurās papildināt savas praktiskās iemaņas. Ingunas Kudlānes vadībā skolotāji apguva piezīmjgrāmatiņas "One Note" izmantošanu e-vidē, tikmēr Velga Mālkalne un Sandra Oliņa kopā ar citām skolotājām centās noformulēt pozitīvus skolas noteikumus, neizmantojot priedēkli "ne-", piemēram, nevis "Neskrien!", bet "Ej lēni!". Dina Ozola rosināja pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogus padarīt bērnudārzus mājīgākus ar skaistu noformējumu.
Pedagoģes ieguva prasmes, kā no dažādiem materiāliem gatavot svētku virtenes, zvaigznes, ziedus un pat Ziemassvētku eglītes. Savukārt Ilva Stīpniece un Mārīte Ozola iepazīstināja ar savu bagātīgo pieredzi, kā no telpu noformējuma idejas nokļūt līdz saistošam rezultātam.
Paralēli Ilvija Brižmane ar skolotājiem dalījās pieredzē par dažādu scenāriju veidošanu skolas pasākumiem. Vita Audere savā meistardarbnīcā ieinteresēja galda kultūras "knifiņos". No kaimiņu novadiem savu pieredzi bija atvedušas Ligita Lurina (Matīšu pamatskolas skolotāja) un Marina Strade (Cēsu vakara (maiņu) vidusskolas skolotāja). Savs brīdis bija arī dzejai un dziesmai.
Vasaras skolas izskaņā pedagogi dzirdēja psiholoģes Ivetas Aunītes laba vēlējumus un padomus pašapziņas celšanai un sava laika pārvaldībai.
"Ļoti daudz pozitīvu emociju saņēmām no skolotājiem pēc meistardarbnīcām. Īpaši gribas padalīties ar novēlējumu no Ilvas Stīpnieces un Māras Ozolas – "Ir divas pasaules – Lielā un katram Savējā... Un, lai kas arī notiktu tai Lielajā, galvenais, lai Savējā Tu justos laimīgs!" vēlot saulainas augusta dienas un radošu izpausmju piepildītu jauno mācību gadu, teic G.Grigore.
Šīs meistarklases ļāva skolotājiem gūt enerģiju jaunajam mācību gadam un noslēgumā atzīt, ka viņi ir apmierināti, gandarīti, un katrs paņēmis no piedāvātā tik, cik vien spējis. Lai pietiek enerģijas visam mācību gadam!